Nieuws

Vanaf vandaag kan er ingeschreven worden voor de 9e editie van OpdePedalen en de 3e editie van OpdeVoeten.

Persoonlijke pagina van:

Mirjam Vingerling-Teunissen

Motto:
"Om weer even dichtbij Luna Elin te zijn"

BLOG

29-08-2018 14:35
Nog een paar weken

Het grote aftellen is begonnen. Nog een paar weken en dan gaan we weer op weg naar Frankrijk! Heb er al best zin in.

Er is alleen een kink in de kabel gekomen. Afgelopen vakantie ben ik meerdere keren "flauw gevallen" maar de arts dacht meer aan epileptische aanvallen, dus volgende week naar de neuroloog voor verder onderzoek. Hopelijk kan ik gewoon lekker lopen. Erik gaat natuurlijk sowieso met de fiets de berg op!  Dus aanmoedigen ga ik zeker doen. Maar ik hoop gewoon ook zelf naar boven te lopen en dit keer meer om me heen te kunnen kijken! Want het uitzicht is 2 jaar geleden misschien wel een beetje te veel aan mij voorbij gegaan. Toen was ik zo bezig met fietsen.

Voorlopig blijf ik lekker wandelen met Eski (onze golden retriever) Heerlijk samen de polder in en kilometers maken! Komend weekend nieuwe wandelschoenen kopen, want mijn zolen zijn versleten, dus op tijd nieuwe kopen om nog even te kunnen wennen. Vooral volhouden en hopen op de goede uitslag van de neuroloog.

18-05-2018 12:20
Steunzolen

Fietsen gaat goed, maar heb ik al eens gedaan de Mont Ventoux op. Lopen gaat even niet (ivm hielspoor) dus op naar podotherapeut voor zooltjes in de schoenen. Gisteren vol goede moed de zolen opgehaald en meteen uitgeprobeerd met mijn wandelmaatje Brigitte. Heerlijk uurtje gelopen en ging geweldig (Inlopen mag maar 1 uurtje per dag, eerst opbouwen met de zolen) Daarna thuis lekker hondje uitgelaten en kinderen naar judo/blokfluitles enz. gebracht. Kom je thuis: *&^%$#%&**( Blijkt je pup van 6 maanden oud je nieuwe zolen van tafel gepikt te hebben en natuurlijk de rechtse (die ik het hardste nodig heb) helemaal kapot gevreten te hebben! Ahhh! Balen balen balen, dan voorlopig nog maar even door blijven fietsen tot de nieuwe zool er is. Dus wie weet wordt het toch nog fietsen, omdat ik daar meer/beter mee kan trainen dan met lopen. Maar we lopen en fietsen maar gewoon door,

Komende weekend word het mooi weer, dus allemaal naar buiten fiets- of wandelschoenen aan en masaal aan het trainen! Succes allemaal.

30-03-2018 08:57
Een nieuw begin

Beste allemaal,

Voor de 2e keer naar de top, maar hoe? 2 jaar geleden ben ik fietstend naar boven geweest, Wat een ervaring! Afgelopen jaar zag ik meerdere facebook berichten voorbij komen en ging het opnieuw kriebelen. Dit jaar gaan wij (Erik en ik) samen. Erik gaat fietsen, maar ik ben nog helemaal niet in conditie om hem nu te fietsen, dus als ik dat wil dan moet er nog even flink gebuffelt gaan worden. Dus voorlopig hou ik het op lopen, maar mocht ik echt de drive gaan pakken dan kan het zo maar zijn dat ik hem toch opnieuw fiets!

Het belangrijkste is om het met elkaar te delen, samen op de top! Ieder met zijn eigen verhaal en ieder met zijn eigen gedachtes, maar vooral iedereen elkaar tot steun. Ik hoop weer op onvergetelijke dagen.

Nu op zoek naar sponsoren.......

11-10-2016 11:26
Op de top!

Wat een geweldige groep mensen bij elkaar. Zo aardig en lief voor elkaar.

Eerst 2 dagen mooie toertochten gemaakt en die vielen al vies tegen. Die bergen zijn hoger dan je denkt. Gelukkig waren er altijd een aantal mannen die me omhoog praten. Doorzetten en doortrappen. Ik heb veel geleerd nog in die dagen. Vooral fietsen in een groep en hoe je moet afdalen,

Zaterdag om 8.30 de wandelaars uitgezwaaid en om 10uur zorgen dat je klaar staat. Op naar de top! En wat voor een. Ik dacht dat het bos maar een stukje zou zijn, maar dat bleek meer dan 15 km te zijn! En wat voor een stuk, tussen door flink kramp in mijn been (die al getaped was door Wil) maar helaas het was te erg. Veel afstappen en strekken/rekken. Tussendoor eten, nou ja, iets naar binnen stoppen. En natuurlijk goed drinken.

Rond kilometer 15 was ik helemaal kapot. Gelukkig kwam ik daar Marijke (de laatste loopster, ongetraind!) tegen en zij heeft me weer even moed in gepraat. Ook de mannen in de auto hebben me weten te vertellen dat ik na 1 flinke bocht bij het Challet uitkwam. Daar stond de bus, een stoel en drinken en iets te eten!

Maar voor ik daar was......moest ik eerst nog door een overstekende schaapskudde. En da's niet 10 schaapjes, maar wel 100! Midden op "mijn"weg. Gelukkig praten de schapen geen nederland, want ik heb heel wat zitten schelden tegen zre met het geluk dat ze voor mij aan de kant ging!!

Bij de bus aangekomen erg gedacht om te stoppen, maar eerst even een pitstop op de wc . En toen kwam daar Eise (mijn held!) Hij heeft me om gepraat dat het "nog maar 6 km was"en minder steil dan het lange bosstuk dat ik al achter me had. En dat hij gezien had de afgelopen dagen dat ik het best wel zou kunnen. Al pratend zijn we naar boven gegaan.

De laatste 3 km kwamen er nog 2 mannen aansluiten bij ons en ook zij hebben mij (en vele anderen) naar boven geholpen.

​De laatste kilometer is zo zwaar dat ik zeker 2 keer heb moeten stoppen. Maar de laatste 500meter in een keer gedaan. Maar wat een klim en als laatste een rot bocht! De mannen voorop en ik volg, zij houden de auto's tegen zodat ik niet steil omhoog hoef te draaien, maar de bocht iets makkelijker kan nemen. En dan zijn de mannen ineens verdwenen met de mededeling dat je de laatste 50 meter alleen kan en dat het mijn moment is! GENIET ERVAN! klinkt het nog achter me.Het enige wat ik nog kan is doortrappen. Die streep over, janken en mijn mama in haar armen vallen! Daarna heel hard, met mijn lieve vrienden en vriendinnen, die al die tijd op mij hebben staan wachten in de kou!,  Luna haar naam roepen bovenop de berg. Sommige hebben 1-2 uur bovenop de berg staan wachten tot iedereen binnen was.
​ Wat een top moment! Wat een ontlading en wat heb ik veel gejankt de afgelopen dagen. Maar het was goed. Heel goed!

Op zoek naar een volgend doel. Maar Make a memory/op de pedalen Bedankt!

PS voor iedereen die dit ook overweegt: Overweeg het nog eens een keertje. Dit is heavy shit.

19-09-2016 21:54
Nog 4 dagen te gaan

Nog 4 dagen en dan is dag 5 DE dag van de Mont Ventoux.
​De laatste tijd vraagt iedereen alleen nog maar of ik er klaar voor ben, alsof de rest niet meer bestaat. Ik ben er klaar voor en soms ook wel klaar mee. Wat de mensen zich niet realiseren, denk ik, (en misschien heb ik het fout hoor) maar de 24 e naar de top, maar 5 dagen later is de geboorte dag van L:una! En ja hoe dat zal zijn......

Dus vanacond aan tafel aan de jongens maar eens de vraag gesteld: Moeten we Luna's verjaardag vieren? Gelukkig riepen ze beide in koor: "JA".  Maar ja hoe gaan we dat vieren? Geen idee. Eerst me toch nog maar even richten op de kale berg.

Vandaag laatste dagje gewerkt, morgen de hele dag nascholing en woensdag tandarts en tas inpakken. Ook vandaag met Merlijn alle smaakjes van mijn sportdrankjes geproeft. En natuurlijk begonnen met koolhydratenstapelen. Ja ja  je leert zo heel wat over de sport.

Erik is nu druk met muziekjes op mijn telefoon te zetten. Fietsvitamine. En een lekker slaapmuziekje voor in de bus. Hopelijk kan ik een beetje slapen in de bus (maar daar ben ik niet zo goed in)

Net even lekker gefietst in de sportschool, niet op volle snelheid, maar gewoon even lekker bewegen. Nu een smoothie en dan zo lekker naar bed.

Nu snel even een lijstje maken wat allemaal mee te nemen......